Thursday 9 August 2007

地震惊魂






今天凌晨十二点零五分左右,我在准备上床就寝时,忽然觉得整个屋内在摇晃,当下马上跳上床去。这时客厅传来墙壁撕裂声,也有东西掉落的声响。直觉告诉我,这是地震!!!!!
由于是第一次历经地震,心里有点慌,不过很快就镇定下来,也马上躲到桌子底下。忙乱中发了简讯给虫虫,告诉她自己有点慌张,因为发生了地震。
差不多十分钟以后,一切平静了下来。我马上联络了同样来自马国的朋友(也是我弟弟的朋友,和我同住一个公寓),叫醒还在睡梦里的他,叫他马上跑下楼去。

屋外已是一片混乱,居民们都慌乱逃跑,楼梯间挤满了人潮。还有人用水桶保护头顶。住31楼的我开始试验自己的体能,快速狂奔.

有些没常识的居民竟然还在等坐电梯到楼下,我的天啊...................

到了楼下后才发现已有一大班民众,大家脸上写满了“惊魂未辅“的表情。

一直等了一个多小时,我在确定地震没再来袭后,决定回房睡觉.许多民众还徘徊楼下,迟迟不敢回房睡觉.有人甚至到酒店睡觉.........有人则打算整夜呆在楼下......

回到屋内才发现墙壁多角已裂开,满地石膏令人皱眉头.看来明早得叫人来修理了!

至于满地石膏,不管了,明天才打扫吧!!!

有了一次经验,下次我会更镇定.我想这是所有耶加达居民应该具备的基本逃生技能吧,哈!!

在这里向大家报平安,我很好,不用担心!!!







8 comments:

Long Yan said...

Your unit is 31st floor, and the damage already so serius. can you imaging the whole building's condition. Does it still safe? Does it still strong enough for next shake? You should considered the whole not only to focus on the small unit.

Anonymous said...

Should check with the maintenance team for the building see if the building is still safe.

凡夫俗子 said...

Dear Worm ,

Sorry to keep you worry. I will get the technician to provide me more profesional advice on this coming saturday when they repair my unit.

凡夫俗子 said...

Hah ,

The management office has just sent a letter to all affected residents that there is only some minor damage to gypsum,plaster and ceramic floor finishes,no damage whatsoever is apparent within the structure of either the mall or condomidium towers.

Thanks for your concern.

longhuat said...

Luckyly u very hardworking in gym lately, anyway take care....

yk@eunice said...

哇,我都忘了印尼是有地震的,可是那裏的人,好像都沒有什麽常識。。。不過最好笑的是地震搖晃那麽厲害,三哥的朋友還睡得着。。。哈哈。。。還好你夠義氣,打電話給他。。。

多保重哦!最好是可以多了解一些地震有關的防範措施。。。

凡夫俗子 said...

To Huat ,

Ya...Gym make my body stronger, no feel at all even I hv to run fr 21st floor to the ground floor :P

U faster start the gym lah....yr tummmy getting bigger...ha..

凡夫俗子 said...

To Wan Zhi ,

Don't worry, I know how to protect myself when earthquake happen..... :P