Wednesday 17 September 2008

我们的纪念日


八年前的这一天,我们决定携手完成人生旅程。迎亲过程被你的一群死党整的团团转并被强吻面颊的有趣记忆如今还历历在目。
从开心的到纽西兰度蜜月到后来宝贝的诞生,时光晃呀晃的我们也安然度过了七年之痒,时间的河流也在我们的脸上刻下了岁月的痕迹。


重温八年前的结婚照,生涩的面容记录了我们当年的感动和喜悦。岳母老人家在婚礼结束当天对我说的悄悄话我都还牢牢的记住。写到这里时很多当年难忘的画面再度被记忆的箱子打开,愿以为已被遗忘了的许多事原来也都还历历在目。
送了几年的鲜花,该是换一换的时候了。神秘礼物这回悄然出现在子夜二时发给你的简讯里揭晓了。还喜欢吧?
此刻勿须太多言语,我想你是会心领神会的。
永保安康。
Whenever Im weary
From the battles that raged in my head
You made sense of madness
When my sanity hangs by a thread
I lose my way,
but still youSeem to understand
Now & forever,
I will be your man
Sometimes I just hold you
Too caught up in me to see
Im holding a fortune
That heaven has given to me
Ill try to show you
Each and every way I can
Now & forever,
I will be your man
Now I can rest my worries
And always be sure
That I wont be alone,
anymore
If Id only known you were there
All the time,
All this time. . .
Until the day the ocean
Doesnt touch the sand
Now & forever
I will be your man

8 comments:

Long Yan said...

看到了你的簡訊; 謝謝你貼心的禮物, 你對我一切的包容忍讓, 我都懂得. 還有這篇文章, 好感動. 我好幸福哦!
親愛的枕頭,我愛你!我們要百頭諧老, 永裕愛河, 甜甜蜜蜜, 身體健康, 萬事如意, 心想事成, 恭喜發財, 哈哈哈哈!

你老婆還是很childish吧! 嘻嘻.

Nana said...

Hi, I'm Yinkia's friend. Have been reading ur blog quite some time. I feel touched everytime i read ur blog related to your family.

Maybe I'm having long distance relationship as well, so i can feel the loneliness and homesick some time. Really appreciate every bit of the family time!!

Do keep on writing this good blog ;)

凡夫俗子 said...

亲爱的虫虫,

心领神会 :p

凡夫俗子 said...

Hi Nana,

Thanks for your comments and your interest plus the support to my blog! You are welcome to leave your comments anytime after reading my blog message.

Wish you well.

Anonymous said...

我是xiang bo,我来看你啦!

凡夫俗子 said...

谢了,老弟!愿你常来这个天地留言赐教.远在成都的你要保重哦:p

Anonymous said...

HI! 老哥
我是祥波,进来给你打个招呼,今天是你结婚纪念日,祝福你跟嫂子婚姻幸福美满。。。。。。全家人都幸福地生活!


祥波 留

凡夫俗子 said...

老弟,

谢了!什么时候你会为我捎来喜讯呢?

我盼的脖子都长了!

嘿嘿!